W dobie komputerów i Internetu każdy może zostać blogerem/blogerką, tworzyć posty na facebooka i udostępniać swoje dzieła innym ludziom, wystarczy tylko odrobina wiedzy z podstaw. Najważniejsze jest to, aby zaciekawić swojego czytelnika. Jeśli na samym początku, w ciągu kilku sekund nie złapie się jego uwagi, to można być pewnym, że informacja, którą chce się przekazać zostanie „przeskrolowana” w dół.

Od czego zacząć?

W zależności od tematyki profilu posty powinny być dostosowane tematycznie, językowo i stylistycznie do odbiorców. Prowadząc sklep z ubraniami dla małych dzieci tworzone posty na facebooka powinny zawierać przede wszystkim urocze zdjęcie małego, szczęśliwego lub śpiącego dziecka. Większość osób, która „Lubi” fanpage owego sklepu to znajomi właścicieli i mamy. Ich wzrok jest niezwykle wyczulony na najdrobniejsze szczegóły, więc jeśli zdjęcie nie będzie w żadnym stopniu atrakcyjne, można być pewnym, że post nie zostanie przeczytany.

pisanie postów na facebooka

Zdjęcie to nie wszystko

Prowadząc fanpage biznesowy powinno się mieć plan publikowania treści. Zdecydowanie odradza się zasypywanie swoich fanów nowinkami co parę godzin, ponieważ działa to odstraszająco. Facebook to niekiedy wizytówka marki, dlatego jeśli jest on w stanie bałaganu, klient może pomyśleć, że tak działa cały biznes. Dokładnie rozpisany plan postów na kartce, to najlepszy początek dla osoby, która dopiero zaczyna swoją przygodę z tworzeniem postów na facebooka. Widząc to, co się napisało na kartce, można z łatwością to pozmieniać, poukładać lub przeorganizować tak, aby było to bardziej przystępne dla klienta. Dobrze jest też w swoich postach uwzględnić pory roku, narodowe okazje, święta i konkursy. To z całą pewnością zapewnia większe grono fanów.

Pisanie na poziomie

Tworząc posty na facebooka trzeba znaleźć swój sposób na pisanie. Jeden fanpage nie powinien mieć wielu stylów pisania, ponieważ może okazać się nieautentyczny dla odbiorców. Nawet jeśli strona jest prowadzona przez kilka osób trzeba się umówić na jedną estetykę i z całą pewnością konsultować ze sobą wszystkie dodawane posty i wprowadzane zmiany. Grunt to dobra komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna. Jeśli zespół potrafi zgodzić się w pomiędzy sobą, będzie to generowało dobrą energię na zewnątrz firmy.

Co z długością?

Znowu można powrócić do tego, o czym jest dany fanpage. Niektóre tworzone posty na facebooka na strony związane z fitnessem są niesamowicie długie ale są czytane od początku do końca. Ich sekret tkwi w tym, że treści są wizualnie rozdzielane spacjami, enterami, a dodatkowo dodawana jest cała masa emotikonek, które mają na celu odzwierciedlenie emocji towarzyszących osobie podczas pisania postu. Najpopularniejsza strona na facebooku dotycząca sportu, fitness-u i zdrowego trybu życia posiada kilka milionów subskrybentów, którzy zostawiają kilkanaście tysięcy komentarzy i polubień pod każdym postem, pomimo tego, że są one niesamowicie długi. Przykładowy sklep z ubrankami dla dzieci nie powinien tworzyć postów na facebooka tak samo lub porównywalnie długich, ponieważ istnieje bardzo mała szansa na to, że ktoś to przeczyta. Większość publikowanych treści powinna mieścić się w granicach do 500 znaków, zawierać wielkie litery i oczywiście zachęcający początek. Jeśli post nie posiada żadnej interesującej informacji w pierwszym zdaniu, to mało kto dojdzie do zdania drugiego, nawet jeśli jest ciekawsze. Złota zasada dotycząca tworzenia postów na facebooka brzmi: najważniejsze treści dajemy na początek, bo nigdy nie wiadomo, kiedy odbiorca się znudzi czytaniem.