Twój pierwszy sklep internetowy

Podjęcie decyzji o wejściu w tematykę branży motoryzacyjnej jest proste. Niestety zadanie z jakim przyjdzie się nam zmierzyć, już niekoniecznie. Albo interesujesz się samochodami na co dzień i o wiele łatwiej będzie Ci stawiać pierwsze kroki w tym świecie lub też Twoja wiedza na ten temat równa się zeru, dzięki czemu sprzedawanie zwyczajnych wycieraczek samochodowych, może stać się dla Ciebie nie lada wyzwaniem. Zdecydowanie lepsza wydaje się pierwsza z tych dróg, gdzie większość tajemnic świata samochodów została już przed Tobą odkryta i jedyne czego potrzebujesz, to wiedza na temat tego jak postawić swój pierwszy sklep internetowy na nogi.

Zadecyduj o swojej przyszłości

Jeśli postanowiłeś zostać Panem swojego losu i chcesz otworzyć swój pierwszy sklep internetowy, wpierw zadecyduj o tym, co tak naprawdę chciałbyś sprzedawać. Jedni chcą zająć się zbytem oryginalnych części samochodowych do aut marki, którą najbardziej doceniają i pożądają. Inni z kolei chcieliby doradzać jakie wycieraczki samochodowe idealnie nadadzą się do danego typu samochodu lub interesują się bezpieczeństwem i chcą by każdy kierowca zaopatrzył się w porządną gaśnicę i apteczkę. Obojętnie co zadecydujesz, przed podjęciem tej decyzji, dokładnie przeanalizuj wybraną tematykę, bo gdy Twój pierwszy sklep już ruszy, będziesz musiał obcować z nią praktycznie na co dzień.

Od czego zacząć?

Gdy podejmiesz już właściwą decyzję i powiedzmy, że wybierzesz tematykę sprzedaży różnego typu akcesoriów do auta, zacznij myśleć nad odpowiednim dla Ciebie oprogramowaniem sklepu internetowego. Zastanów się czego będzie potrzebował Twój pierwszy e-biznes? Jeśli chcesz sprzedawać wycieraczki samochodowe, akcesoria gsm i dywaniki do aut, koniecznie pamiętaj by znaleźć takie oprogramowanie, w którym Twój sklep, wraz z jego asortymentem, wygodnie się usytuuje. Kolorystyka, grafiki, logo firmy oraz rozplanowanie strony tak aby była maksymalnie intuicyjna i czytelna, to rzecz najważniejsza. Wyobraź sobie, że Twój pierwszy internetowy klient, szuka odpowiedniego modelu wycieraczek samochodowych do swojego pojazdu. Nie znajduje ich, ponieważ nawigowanie po stronie było tak nieprzyjemne, że nim odnalazł właściwy produkt, zwyczajnie się zniechęcił, dzięki czemu my nie zarobiliśmy swoich pieniędzy. Zatrudnienie copywritera również brzmi sensownie, szczególnie jeśli nie czujesz się na siłach, by stworzyć kilkadziesiąt ciekawie napisanych opisów produktów i innych tekstów niezbędnych do wykreowania rzeczowej i czytelnej strony internetowej.

Sam sklep to nie wszystko

Poza stworzeniem samego sklepu, warto również pomyśleć o założeniu bloga lub prowadzeniu działań marketingowych w mediach społecznościowych, zakładając na nich profile swojej firmy. Pisząc bloga na tematy typu: “jak dobrać właściwe wycieraczki samochodowe do mojego auta?”, jednocześnie przeprowadzając zgrabne akcje marketingowe na Facebooku, Twoje szanse na sukces, w świecie internetowej sprzedaży, z pewnością wzrosną.

 

3 komentarze

  1. Jeśli otwierasz sklep internetowy, szczególnie w tak konkurencyjnej branży jaką jest motoryzacja, to musisz (moim zdaniem!) zainwestować w działania SEO i SEM. Na blog zawsze przyjdzie czas!

     
  2. Ciekawy mini poradnik, takiego właśnie szukałem. Krótki, konkretny, i co ważne znalazłem odpowiedzi na pytania które mnie nurtowały. Dziękuję 🙂

     

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*