Reklama jest dźwignią handlu i dobrze wie o tym każdy, kto kiedykolwiek zajmował się sprzedażą. Formy reklamy mogą przeróżne, dlatego handlowcy uciekają się do sprytnych sztuczek, które mają nas skłonić do wybrania akurat ich towaru.

Ogromną rolę we współczesnej reklamie odgrywa telewizja i internet. To w tych mediach pojawiają się spoty reklamowe mające zachęcić klientów do produktu. Są to po prostu krótkie filmy, które zostają wyemitowane zbiorowo pomiędzy programami lub w trakcie trwania filmu. Spoty reklamowe, które możemy oglądać w telewizji trwają około 15- 30 sekund. W tym krótkim czasie reklama musi przyciągnąć uwagę widza i zainteresować produktem. Dłuższe formy są zarezerwowane dla filmów w sieci, które rozprzestrzeniają się wirusowo, czyli za pomocą samych użytkowników internetu. Krótsze reklamy są przeważnie zbyt chaotyczne i nie trafiają do widzów. Długość rzędu 20 sekund jest uważana za optymalną- daje wystarczająco dużo czasu na prezentację, a jednocześnie nie nudzi potencjalnego klienta. W wielu krajach, w tym w Polsce, bloki reklamowe są poprzedzane specjalną planszą lub animacją informacyjną. W przypadku internetu, reklamy pojawiają się na serwisach z filmami i są całkiem dobrym źródłem dochodu dla ich twórców. Emitowanie reklam to najważniejsza forma zarobku dla wszystkich stacji telewizyjnych, głównie prywatnych. Nic zatem dziwnego, że niemal wszystkie wykorzystują swoje bloki i ładują reklamę gdzie tylko jest to możliwe. Co ciekawe, telewizja publiczna ma całkowity zakaz przerywania programów i filmów na reklamę, jak ma to miejsce w stacjach prywatnych. Ich przykładowe można obejrzeć na stronie  http://dlpromotion.com/filmy-reklamowe/.

Inny rodzaj spotów reklamowych to takie, które są emitowane w radio. Tutaj cały przekaz musi odbyć się werbalnie, za pomocą muzyki i innych dźwięków. Choć taka forma promocji jest nieporównywalnie tańsza w realizacji od klasycznych spotów reklamowych, to jednak wymaga niesłychanego kunsztu i umiejętności. Reklamę radiową można niestety łatwo zamienić w irytujący twór, który zamiast zachęcać będzie tylko odpychał potencjalnych klientów. Najważniejsze, aby przekaz był jasny i zrozumiały już od samego początku. Wiele współczesnych spotów reklamowych ma humorystyczny charakter. W przypadku radia twórcy muszą jak najlepiej wykorzystać wyobraźnię słuchacza i budować cały przekaz w oparciu o nią. Spoty trzeba co pewien czas wymieniać (z reguły co dwa tygodnie), ponieważ ludzka psychika po pewnym czasie zaczyna ignorować powtarzające się w kółko sygnały. Zbyt często powtarzana reklama wcale nie przynosi pożądanych efektów.